fbpx

Een conversie vindt plaats wanneer een bezoeker op jouw pagina een actie onderneemt. Denk aan het invullen van een contactformulier of het kopen van een product. Het percentage van het totaal aantal bezoekers dat converteert is je conversiepercentage. Een conversie kan zijn:

  • Nieuwsbrief aanmelding
  • Ingevuld contactformulier
  • Lead
  • Afgeronde aankoop

Het hoofddoel van een ondernemer is vaak het sluiten van een deal die uiteindelijk geld oplevert. Dit wordt ook wel een macro conversie genoemd. Er zijn maar weinig mensen die direct overgaan tot het doen van een (grote) aankoop. Daarom worden de tussenstappen micro conversies genoemd. Dit is bijvoorbeeld het invullen van een formulier en hierbij gegevens achterlaten. Tijdens het inrichten van een website is het slim om rekening te houden met deze micro en macro conversies om zo het beste resultaat te behalen. Om het conversie percentage en de kosten per conversie te achterhalen maak je gebruik van conversion tracking. Het toepassen voor conversie-optimalisatie  is een must voor elke online ondernemer.