Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie, wat is dat? Conversion Rate Optimization (CRO), of in de volksmond ‘conversie optimalisatie‘, is het aansporen van websitebezoekers om een actie te ondernemen wanneer ze op jouw pagina zijn beland. Wanneer je bezig bent met conversie-optimalisatie richt je je op het verhogen van het conversie percentage. Dit lukt door mensen te overtuigen om bijvoorbeeld een formulier in te vullen, een aankoop te doen of een gratis eboek te downloaden.

In het proces van conversie-optimalisatie gaat het om het begrijpen van de bezoeker. Hoe bewegen gebruikers door jouw website heen, welke acties ondernemen ze en waarom haken ze af vóór het afronden van je opgezette marketing funnel. Hier kun je achter komen door middel van (A/B) testen, kleurveranderingen, webpsychologie en marktonderzoek.

2018-09-02T12:33:58+00:00

About the Author:

Ik hou van buiten de hokjes kleuren én ik ben een echte stuiterbal. Dingen bedenken doe ik graag en ik kan eindeloos blijven praten over van alles en nog wat. Daardoor ben ik altijd te porren voor een goed gesprek.