fbpx

Wanneer een klant ons benadert voor advies over dé perfecte webteksten, vragen wij eerst: heeft jouw dienst of product écht een website nodig? Vaak wat verbaast, zet het deze mensen aan het denken. Want is het hebben van een website nou echt noodzakelijk?

Nu zul je waarschijnlijk volmondig ‘ja’ antwoorden omdat het logisch klinkt, maar denk er echt eens even over na. Wat wil je bereiken met jouw dienst of product? Lukt dit niet zonder het hebben van een website? Misschien volstaat je dienst of product prima zonder website en is promoten via een social media platform of kaartjes op een netwerkborrel voldoende. Vooral doen!

Een website maken betekent investeren

We kunnen het namelijk niet mooier maken dan dat het is: het opzetten van een website kost nu eenmaal tijd, geld en energie. Je kunt natuurlijk het maken van een website laten uitbesteden, maar als startende ondernemer is daar niet altijd budget voor. Op papier klinkt zelf aan de slag gaan daardoor vrij aantrekkelijk, want hoe moeilijk kan het zijn? En die teksten? Die schud je tussendoor wel even uit je mouw.

Het maken van een website hoeft vandaag de dag niet meer moeilijk te zijn. Je kunt in een aantal minuten een WordPress account aanschaffen en een thema kiezen of kopen. Maar dan begint het pas! Je zult ontzettend veel tijd en energie moeten investeren in het uitzoeken van alle knoppen en opties. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de inhoud en het blijvend optimaliseren van je pagina’s.

Is het écht nodig?

Dus sta jij aan de start van deze online draaimolen? Probeer dan áltijd jezelf af te vragen wat het doel is van jouw bedrijf en of een website écht nodig is. Het zou ontzettend zonde zijn om tijd, geld en energie te verspillen aan iets onnodigs. Je hebt tenslotte wel iets beters te doen, toch?

Heeft jouw dienst of product na het lezen van dit artikel écht een website nodig? Laat het ons weten!