fbpx

Het reptielenbrein refereert naar het oudste gedeelte van ons brein. Dit gedeelte is verantwoordelijk voor ons overlevingsinstinct en veroorzaakt de eigenschappen agressie en angst. Wanneer er een bedreiging is geeft het ons de kans om gelijk te reageren zonder erbij na te denken. Handig, maar vandaag de dag niet noodzakelijk, aangezien we onze tegenstanders (denk dino’s) goed onder controle hebben. Sterker nog: dit gedeelte van het brein zit ons eigenlijk maar in de weg. Je snapt wel wat we bedoelen, je hebt het zelf immers al vaak genoeg ervaren. Maar je hebt er misschien nog nooit bij stil gestaan of het een naam gegeven. Want wanneer we iets nieuws doen of iets anders uit willen proberen zal je brein altijd roepen “doe het niet”. We bieden weerstand tegen onze eigen gedachten. Een reactie zo sterk dat we er onbewust maar vaak in mee gaan. Iedereen heeft zo’n brein. Dus ook jouw (potentiële) klanten. En laat dit gedeelte van het brein nou net besluiten of iets de aandacht verdient of niet én of je iets moet laten liggen of juist niet. Grijp daarom altijd de aandacht van het reptielenbrein met je landingspagina, advertentie of reclame. Op deze manier maak je meer kans om van je websitebezoeker een conversie te maken. Weten hoe jij hier gebruik van kan maken? Dan is dit TEDx filmpje zeker de moeite waard.

Ted X video