door Iris Slabbekoorn | aug 28, 2018 | Kennisbank
Content marketing is het creëren en verspreiden van content die aansluit op een bepaalde doelgroep om zo nieuwe klanten te binden of oude klanten te behouden. Het binden van zowel nieuwe als oude klanten lukt alleen wanneer je waardevolle en relevante content...
door Iris Slabbekoorn | aug 27, 2018 | Kennisbank
De term neuromarketing refereert naar het gebruik van medisch breinonderzoek om de impact van marketing en advertenties op klanten te meten. Marketeers proberen al jaren te achterhalen wat consumenten denken door middel van focusgroepen en enquêtes. Maar dit gaf nooit...
door Thomas de Bekker | aug 26, 2018 | Kennisbank
Copywriting is de skill om een stuk tekst te schrijven dat klanten aanspoort tot actie. Het zorgvuldig kiezen, schrappen en combineren van de juiste woorden op een manier die de lezer overtuigt om te doen wat jij als schrijver wilt. Het einddoel van copywriting is...
door Thomas de Bekker | jul 29, 2018 | Kennisbank
Conversie optimalisatie, wat is dat? Conversion Rate Optimization (CRO), of in de volksmond ‘conversie optimalisatie’, is het aansporen van websitebezoekers om een actie te ondernemen wanneer ze op jouw pagina zijn beland. Wanneer je bezig bent met...
door Thomas de Bekker | jul 29, 2018 | Kennisbank
Een conversie vindt plaats wanneer een bezoeker op jouw pagina een actie onderneemt. Denk aan het invullen van een contactformulier of het kopen van een product. Het percentage van het totaal aantal bezoekers dat converteert is je conversiepercentage. Een conversie...