Copywriting boeken om het zelf te leren

Je bent ondernemer maar eigenlijk heb je geen kaas gegeten van dat hele ‘schrijven voor het internet’. Ondanks je vele pogingen rollen er weinig conversies uit je website, maar uitbesteden doe je liever (nog) niet. Geen paniek: copywriting  kun je namelijk prima leren. Er zijn voldoende regels en modellen beschikbaar om zelf een goede tekst in elkaar te flansen. Oefening baart kunst en wie weet ben jij over een aantal jaar de beste copywriter óóit. Wij hebben daarom een lijstje samengesteld met 5 copywriting boeken om copywriting zelf te leren.

Copywriting Boeken: Robert Cialdini Invloed

Invloed – Robert Cialdini

Oké, dit boek gaat niet direct over het schrijven van kickass-teksten maar het is zeker de moeite waard om aandachtig door te bladeren. In het boek ‘Invloed’ omschrijft Cialdini namelijk 6 overtuigingsprincipes die de basis vormen van elke marketingcampagne. Je leert hoe je in kunt spelen op het bewuste en onbewuste (koop)gedrag van jouw klant en wat je moet doen om iemand aan te sporen tot aankoop. Lees dit boek en je teksten zullen automatisch beter scoren én je wordt er ook nog eens een betere verkoper door. Win-win.

Copywriting Boeken: Andy Maslen Persuasive Copywriting

Persuasive Copywriting – Andy Maslen

Een duidelijk boek vol nuttige informatie en voorbeelden om de beste (web)teksten te schrijven. Andy Maslen neemt je aan de hand en loodst je stap voor stap door de uitleg heen. Ook geeft Malsen aan het einde van elk hoofdstuk nuttige opdrachten om het zelf te proberen. Sla deze dan ook zeker niet over, want aan het einde van dit boek kun je al een sterke verkooppagina hebben geschreven. Nadeel: je moet wel een beetje de Engelse taal beheersen. We hebben namelijk nog geen Nederlandse editie kunnen vinden.

Copywriting Boeken: Aartjan van Erkel Maak ze Gek

Maak ze gek! – Aartjan van Erkel

We gaan het niet onder stoelen of banken schuiven: wij zijn fan van Aartjan van Erkel. Waarom? Omdat hij lekker vlot schrijft, zonder poespas. Hij geeft genoeg voorbeelden die zijn visie onderbouwen en duidelijk maken. Volg zijn methode en je zult al snel verandering op je website merken. Want wij ZZP’ers of MKB’ers vergeten vaak dat het draait om de klant. Laat de ik-show los en haal de juiste pijnpunten aan. Elk hoofdstuk heeft een checklist zodat je alles stap voor stap kunt implementeren. Makkelijker kan niet.

Copywriting Boeken: Lindsay Camp Verleid Met Woorden

Verleid met Woorden – Lindsay Camp

Het boek “Verleid met Woorden” of in het Engels “Can I Change Your Mind” is inmiddels alweer 10 jaar oud, maar in onze ogen nog steeds relevant. De basis van een goede tekst in namelijk niet veranderd en Lindsay Camp neemt je mee in de wereld van copywriting. Wanneer je zijn verhaal volgt zul je profijt hebben tijdens het schrijven van teksten en het communiceren met klanten. Wil je jouw boodschap met een maximaal effect overbrengen? Dan is dit boek iets voor jou!

Copywriting Boeken: The Adweek Copywriting Handbook Joseph Sugerman

The Adweek Copywriting Handbook – Joseph Sugarman

Wil je jouw schrijfproces bijschaven of ben je juist pas net begonnen? Dan is het boek “The Adweek Copywriting Handbook” een echte aanrader. Sugarman is namelijk een van de meest bekende copywriters ter wereld en werkte mee aan grote campagnes toen marketing populair begon te worden. Dit handboek geeft jou als lezer een kijkje hoe hij te werk gaat en hoe je uiteindelijk klanten kunt verleiden en motiveren door middel van woorden. Sugarman legt stap voor stap uit wat een goede copywriter doet. Dus pak een pen en papier en ga aan de slag! Tip: zoek deze beste man eens op in een zoekmachine. Hij heeft ontzettend veel kennis gedeeld wat zeker de moeite waard is.

Natuurlijk zijn er nog veel meer boeken gerelateerd aan copywriting. Maar helaas zitten er maar 24 uur in een dag en hebben wij dus ook nog niet alles gelezen. Heb jij nog boekentips? Schroom dan niet om ze te delen. Want kennis delen is fijn!

2018-09-02T13:08:50+00:00

About the Author: